Den grønne bekymringsindustri har krævet endnu et offer

3. marts 2024

Fiskeritiende citerer med denne overskrift formand for Bælternes Fiskeriforening Allan Buch under foreningens generalforsamling for nydelig. Den faktuelle situation gælder de danske ålefiskere, der i år forbydes at fiske efter ål i ålesæsonen. – Vi arbejder i skrivende stund på at få ophugning til bedrifterne, så folk kan komme ud af fiskeriet på en ordentlig måde, selvom der ikke behøves at gå lige så lang tid som med minkene. Der må jo være grobund for erstatning, når man får penge for at slå kalkunfarme ned på grund af smittefarer fra vilde fugle. Jeg mener at huske, at skarven også er smittebærer af flere fuglesygdomme, så man kunne slå to fluer med et smæk, sagde Allan Buch ifølge Fiskeritidende.

Ålefiskeriet stopper den 15. september.

(Kilde og foto: Fiskeritidende)