Svendborg klar til sendemandsmøde. Dog uden kammeratskabsaften

5. september 2020

Som beskrevet i Marineforeningen Tidsskriftet ”Under Dannebrog” april 2020, har bestyrelsen i Svendborg Marineforening i en rum tid arbejdet hårdt for at skabe gode rammer for årets faglige største begivenhed i Danmarks Marineforening: Sendemandsmødet.

Selv den verserende Covid-19 pandemi har ikke fået bestyrelsen til at ryste på hånden. – Vi har med uvurderlig hjælp fra alle vore samarbejdspartnere formået at fastholde alle forhåndsreservationer, så ingen af de marineforeningskollegaer og ledsagere der deltager i sendemandsmødet og de dermed forbundne sociale events, bliver generet af de restriktioner der fra regering og folketing løbende udstikkes for at tøjle pandemien i Danmark, siger afdelingsformand Erik Bodal.

Kammeratskabsmødet fredag aflyst
Kun et af de planlagte arrangementer er aflyst. Det er kammeratskabsaftenen, der var programsat til afholdelse i marinestuen fredag den 18. september kl. 1900 til 2300. Med skiftende meldinger og anbefalinger af hvor mange personer der måtte være i  forhold til rummenes kvardratmetervolumen, har bestyrelse, sammen med Danmarks Marineforenings landsformand Steen E. Engstrøm, besluttet at aflyse dette ellers meget populære indslag i den samlede oplevelsespakke omkring sendemandsmødet lørdag den 19. september 2020.

(Foto: Arkivfoto redaktionen MTUD)