Molslinjen har taget nyt færgeleje i Aarhus i brug

11. november 2020

Flere års irritation for de bilende passagerer på Molslinjens rute Aarhus-Odden og visa versa er nu afhjulpet. Det skete med den officielle indvielse primo uge 46 2020 hvor rederiet sendte ”Express 3” afsted til Odden fra den nye havneterminal på Østhavnen i Aarhus. – Det er en stor dag og kulminationen på års planlægning og byggeri. Det har været som at begynde på et blankt stykke papir. Vi har taget alle de bedste erfaringer med fra den gamle terminal. Vi glæder os til den nye placering, hvor gæsterne vil opleve, at turen til den ny færgeterminal bliver hurtigere, fordi de undgår flere meget trafikerede kryds på deres vej gennem Aarhus. For dem vil den mere direkte vej ud på havnen føles befriende, sagde Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen ifølge en presseinfo i sin tale ved indvielsesceremonien.

Ved den gamle terminals placering opstod der stor trængsel ved biler, som skulle fra færgen og videre ud på de større veje og motorveje. Fra den nye terminal kan bilisterne undgå at køre igennem Midtbyen og lettere komme ud på E45. – Med den nye færgeterminal i Aarhus havn, kan Molslinjen tilbyde deres passagerer et endnu bedre produkt. Det er slut med at sidde og blive frustreret over trafikken ved den gamle terminal, og der er nu endnu en god grund til at vælge færgen, når man skal rejse på tværs af Danmark, siger viceadm. direktør i Danske Rederier, Jacob K. Clasen.

Færgelejet er også gjort mere klimavenligt, da hurtigfærgerne på den nye terminal kan tilsluttes landstrøm. På den måde undgår færgerederiet at bruge de brændstof-drevne generatorer til at producere strøm, når færgerne ligger i havn.

(Foto: Danske Rederier)