Efterårsferien byder på gode oplevelser for børn om bord på fregatten JYLLAND

7. oktober 2020

I efterårsferien bliver der på Fregatten JYLLAND i Ebeltoft mulighed for, at familiens yngste kan komme helt tæt på historien. Her lanceres i anledning af efterårsferien en spritny børneintroduktion under navnet ”Skibsdrenges liv om bord”, som omhandler de yngste besætningsmedlemmers oplevelser i 1800-tallet. – Med ”Skibsdrenges liv om bord” åbner vores guider for en verden fyldt med eventyrlige oplevelser, og gennem fortællinger og sanseindtryk i børnehøjde giver vi børn og voksne et unikt indblik i, hvordan det har været at stå til søs og leve om bord på et af de store træskibe som helt ung skibsdreng, fortæller formidlingsinspektør Anne Damsgaard Kammer.

Den Selvejende Institution Fregatten JYLLAND  har et stort ønske om at indvie de næste generationer i Danmarkshistorien. Derfor vil der også være gratis adgang for børn under 18 gennem hele efterårsferien. – Vi vil gerne gøre en ekstra indsats for, at børnene får noget godt ud af efterårsferien, og derfor tilbyder vi denne nyhed, samt at forældre og bedsteforældre kan tage børn og børnebørn gratis med og præsentere dem for et unikt stykke Danmarkshistorie, siger direktør Karin Buhl Slæggerup.

Coronasikker efterårsferie

Selvom Corona-virussen stadig har et fast greb om landet, kan man ifølge Karin Buhl Slæggerup trygt besøge fregatøen i Ebeltoft. Museet holder konstant et vågent øje med myndighedernes retningslinjer. – Gennem hele Corona-tiden har vi arbejdet for et trygt besøg, og det fortsætter vi med! Vi gør alt, for at mindske risikoen for smitte, og gæsterne kan derfor opleve ensretning på skibet, afstandsmarkeringer, så vi alle husker den god afstand, og opsatte spritdispensere, uddyber Karin Buhl Slæggerup.

Kanonskud og klatring

Foruden nyheden ”Skibsdrenges liv om bord” vil der også i efterårsferien være mulighed for at opleve kanonskud og gæsterne kan endda trække i det spritrengjorte klatreudstyr og klatre op i skibets stormast.