Dronningen deltager i Danske Rederiers årsdag den 9. juni

27. maj 2022

Når Danske Rederier traditionen tro slår dørene op til årsdagen i juni, vil det for første gang nogensinde være med deltagelse af Kongehuset.

Dronningen har nemlig takket ja til invitationen til at deltage i Danske Rederiers årsdag den 9 .juni 2022 hvor hun blandt andet vil modtage Søfartsprisen og deltage i en samtale med forfatter og historiker Tom Buk-Swienty om søfartens betydning for og rolle i Dronningens liv.

For Danske Rederier er det en stor ære, at Majestæten har sagt ja til at deltage i årsdagen, så alle sejl er sat for at gøre dagen til noget helt særligt i år.  -Vi er meget stolte og meget glade for, at Dronningen har valgt at deltage i vores årsdag. Dansk søfart og Kongehuset har altid været tæt forbundne, og alene Dronningens mange togter på DANNEBROG vidner om et nært forhold til søfarten. Derfor glæder vi os helt utroligt meget til at byde Hendes Majestæt velkommen, siger adm. direktør i Danske Rederier Anne H. Steffensen.

Danske Rederiers årsdag foregår på Docken i Nordhavn i København, 9. juni kl. 11.00 – 14.30.

(Kilde og foto: Danske Rederier)