Den færøske passagerskib ”Norröna” fremtidssikres på dansk reparationsværft

22. september 2020

Torsdag den 19. december anløber Smyril Lines passagerskib ”Norröna” Fayard Værftet i fynske Munkebo. Har skal skibet frem til den 4. marts 2021 gennemgå en modernisering, så den fra den 6. marts 2021 at regne igen kan indsættes på ruten Hirtshals – Thorshavn. Det oplyser rederiet i en presseinfo, hvor det også fortælles, at Norröna blev taget i brug i april 2003.

Skibet har løbende gennemgået rutinemæssige renoveringer. Men nu er tiden kommet, hvor det eneste passagerskib der sejler i regelmæssig rute i Nordatlanten, skal fremtidssikres. – Vi har brug for flere kabiner og forbedrede udendørs faciliteter, så vi vil udvide med omkring 50 kabiner der alle bliver indrettet som dobbeltkabiner, siger Rúni Vang Poulsen, administrerende direktør for Smyril Line.

Ud over nye og opgraderede kabiner bliver der også indrettet café-bar på promenadedækket samt et nyt loungeområde med sofaer og lænestole. Rederidirektør Rúni Vang Poulsen er også på det rene med, at passagerernes krav har ændret sig siden ”Norröna” blev sat i fart medio 2003. – Det er afgørende at rederiet hele tiden imødekommer passagernes krav, siger han.

(Foto: Rederiet Smyril Line)