DanPilot kom godt gennem et ellers udfordrende 2020

28. april 2021

2020 var stærkt præget af COVID-19-pandemien. På trods af den udfordrende situation med

aktivitetsnedgang i både havne- og transitlodsninger fortsatte DanPilot med at levere sikkerhed i danske farvande og havne og sikre den kritiske infrastruktur via vandvejen. Det fortæller rederiet i en presseinfo Her fremgår det også, at selvom resultatet for 2020 er negativt

påvirket af COVID-19, er det samtidigt positivt påvirket af betydelige interne effektiviseringer.

Et omsætningsfald fra 2019 til 2020 på 13,9 procent er gennem effektiviseringer og rettidig omhu modvirket af en reducering af omkostningerne på hele 8,8 procent i forhold til 2019.

Samtidig har DanPilot været i stand til at styrke sin egenkapital med 3,9 mio. kr. og

viser stabilitet med en soliditetsgrad på 50 procent. Årets resultat ender på 803.000 kr. i 2020 sammenlignet med 114.000 kr. i 2019. – Vores medarbejderes samarbejde og fokus er rygraden i, at vi har styret sikkert gennem året. Udover at tilpasse os sundhedsmyndighedernes retningslinjer løbende har vi haft nogle solide planer og tiltag for både effektiviseringer og sikker operation, som er blevet implementeret helt enestående af en meget dedikeret arbejdsstyrke. Det har medført, at vi har reduceret omkostningerne i forhold til 2019 og med tilfredshed kan

se tilbage på årets resultat, siger administrerende direktør i DanPilot, Erik Merkes Nielsen.

Året 2020 var også året, hvor lodsmarkedet blev fuldt liberaliseret, hvilket medførte mærkbare

markedsændringer. Under de nye markedsvilkår har DanPilot været i stand til at tiltrække nye kunder samt fastholde eksisterende kunder ved at være tæt på kunderne, fokusere på effektivisering og ikke mindst tilbyde høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. – Det er positivt, at vores trofaste kunder vælger at fastholde deres forretning hos os, og at vi samtidig har fået nye kunder med om bord på trods af et udfordrende år. Det forpligter. Vi vil fortsat levere den højeste

standard af sejladssikkerhed og kundeservice til en konkurrencedygtig pris, ligesom vores arbejde med effektivisering fortsætter, lyder det fra Erik Merkes Nielsen.
(Kilde og foto: DanPilot)