Aarhus Havn buldrer derudaf

18. januar 2022

Havnen i Danmarks næststørste kommune har hen over 2021 haft fremgang på alle forretningsområderne. Ifølge havnens egne oplysninger er den samlede omsætning steget med 889.000 tons gods til mere end 10 mio. tons gods. Det svarer til, at havnen håndterer mere end 1.000 tons gods hver eneste time året rundt.

CEO Thomas Haber Borch siger i en presseinfo, at han er yderst tilfreds med, at Aarhus Havn kan præstere omsætningsstigning på alle hylder i 2021. Dette især fordi 2020 ikke var noget dårligt år for havnen på trods af pandemiens påvirkninger. – Mens mange andre havne í verden har været belastet af, at de globale forsyningskæder er under pres og godset har hobet sig op med store forsinkelser til følge, har vi her i Aarhus været i stand til at tage skibene ind og ekspedere godset ”in time”. I løbet af året har vi været udfordret af manglende plads flere steder på havnen, men jeg syntes, vi har funder gode løsninger sammen med vores kunder, lyder det blandt andet fra Aarhus Havns CEO Thomas Haber Borch.

(Kilde og foto: Aarhus Havn)