Danske veteraner til idrætsstævnet Invictus Games i 2016.

Forsvarschef general Peter Bartram har besluttet at takke ja til at sende omkring 30 danske veteraner til det militære Invictus Games der i maj 2016 afholdes i den amerikanske delstat Florida. Ved den første udgave af legene i London i 2014 vandt fysisk og psykisk skadede danske veteraner 18 medaljer. Samtidig blev den samlede danske trup af de britiske arrangører fremhævet som fremragende på grund af holdets team spirit og måde at optræde på under stævnet. Derfor har forsvarschefen heller ikkle været i tvivl om, at Danmark skal takke ja til de amerikanske arrangørers invitation til legene i Florida. - Jeg oplevede selv stemningen blandt de danske veteraner. da jeg besøgte atleterne på atlektikbanen i London, siger general Peter Bartram. - Det var fantastisk og meget livsbekræftende. Vi ved, at idræt kan være en vigtig del af de skadede veteraners rehabilitering. Begivenheder som Invictus Games er en motivationsfaktor, som kan være med til at få idræt ind i livet hos den gruppe særligt udvalgte veteraner, som vi gerne vil hjælpe. Derfor stiller Forsvaret selvfølgelig hold igen. (Kilde: Værnsfælles Forsvarskommando).