NATO anerkendelse til dansk søofficer.

I starten af juni 2015 fik kommandørkaptajn Nicholas Karlsen overrakt "SACEUR Recognition Award" for sin arbejdsindsat i NATO´s maritime hovedkvarter, Maritime Command (MARCOM). I indstillingen til udmærkelsen fra chefen for MARCOM, viceadmiral Hudson, står der blandt andet: "Kommandørkaptajn Karlsen har været fremragende gennem et særdeles krævende år. Hans vilje til at påtage sig opgaver ud over sin arbejdsfunktion og evne til konsekvent at levere resultater af højeste kvalitet, har været af uvurderlig værdi for MRACOM i forløbet op mod at opnå Full Operational Capability". MARCOM er placeret i Northwood i England, og har 302 ansatte fra 25 nationer i staben. Blandt de 32 ansatte er tre danske søofficerer. Èn af Nocholas Karlsens kollegaer, kommandørkaptajn Søren Rugaard-Larsen fortæller, at Danmark er et lilleputteland i den sammenhæng. - Når det er sagt, så har Danmark en stor stjerne i MARCOM på grund af vores styrkebidrag til Operation Ocean Shield. Og med Nicholas fuldt fortjente udmærkelse har vi nu fået et stjerne i staben. Det er godt gået, lyder det fra Søren Rugaard-Larsen. (Kilde: Værnsfælles Forsvarskommando).