Planer om ny Læsøfærge.

Færgeselskabet Læsø vil undersøge behovet for en ny færge mellem Læsø og Frederikshavn. Det bliver selskabet OSK-Ship Tech A/S der skal lede projektet. - Vi er glade for, at Færgeselskabet Læsø har valgt os til opgaven. Et færgeprojekt af denne kaliber giver os mulighed for at bringe hele vores kompetencepakke i spil, siger Kristian Carøe Lind, der er Chief Technical Officer hos OSK-Ship Tech. - Vi ser frem til i første omgang at undersøge, om præmisserne for en ny færge er på plads og senere potentielt levere et skib, der er totaloptimeret til. at besejle ruten.

Adm. direktør i Færgeselskabet Læsø Lars Rieks siger samtidig, at turismen på Læsø er i opblomstring, og et at af de vigtigste parametre for at tiltrække flere turister er tilgængelighed. - Vi ser frem til i samarbejde med OSK-Ship Tech at udvikle en ny og større færge, der er skræddersyet til ruten, så rejsende kan komme hurtigere til og fra øen og sikre sig plads på de attraktiver afgange, lyder det fra rederidirektøren. Færgeselskabet Læsø råder i dag over færgerne "Ane Læsø" og "Margrete Læsø".