Historiedag på Middelgrundsfortet.

Middelgrundsfonden, der bestyres af Det Danske Spejderkorps, inviterer den 23. april 2017 alle tidligere tjenestegørende på Middelgrundsfortet til at besøge fortet. Formålet er, at få fortalt så mange historier som muligt om livet på det gamle forsvarsværk. - Turen er kun  for tidligere medarbejdere på fortet, oplyser Middelgrundsfonden i en pressemeddelelse. - Deltagelse er efter først til mølle princippet, da vi har begrænset plads på båden. Vi forventer at sejle fra Københavns Havn kl. cirka 1300 og vi er tilbage kl. 1700. Vi vil fortælle om det projekt Det Danske Spejderkorps har kastet sig ud i og visionerne bag projektet. Vi håber, at deltagerne på en rundtur vil bidrage ved at fortælle deres historie, og dele den viden de har om øen, lyder det fra arrangørerne.

Fonden håber at interesserede vil medbringe billeder, bøger, videoer med mere og at Middelgrundsfonden får disse effekter overdraget til koopiering for senere formidling.

Interesserede kan tilmelde sig på e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller kontakte projektassistent Bitten Have på telefon 23295577.

Middelgrundsfortet er opført 1890-94 som en del af Københavns Befæstning, blandt andet med fyld fra udgravningen af Frihavnen. Middelgrundsfortet var verdens største søfort. Arealet af øen, inklusiv bølgebrydere, er på ca. 67.000 m², mens selve landområdet udgør 50.000 m².